Hoe Procornea binnen vier weken vijf kwalitatieve sollicitaties ontving voor de functie van junior process engineer.
Over het bedrijf
Procornea is ontwikkelaar, producent en leverancier van zowel vormstabiele- als zachte contactlenzen. Het bedrijf is 40 jaar geleden begonnen als lokale speler, maar is inmiddels wereldwijd actief.
Over de vacature
De functie van junior process engineer is bij Procornea een onmisbare schakel in een complex productieproces. Omdat de productie groeit, was Procornea op zoek naar een junior process engineer die goed is het organiseren van een uniek productieproces en dit proces kan analyseren, optimaliseren en valideren op het moment dat er storingen zijn.
Door een enorm tekort aan kwalitatief technisch personeel was dit een uitdagende functie om te vervullen met recruitment marketing.
Over de vacaturetekst
De originele vacaturetekst was niet wervend en uitdagend geschreven. De tekst ging voornamelijk over wat iemand moet kunnen en niet over wat Procornea te bieden heeft. Samen met procornea hebben wij de tekst herschreven naar een wervende vacaturetekst die de werkzoekende centraal stelt en overtuigd om te solliciteren.
Over de doelgroep
Samen met Procornea hebben wij bepaald wat de juiste doelgroep voor de campagne was.
Locatie
Procornea is gevestigd in Eerbeek en had de wens om iemand te vinden die maximaal 30 km van de vestigingsplaats woonachtig is.
Leeftijd
Omdat het een junior functie betrof, werd bepaald dat de leeftijd tussen de 22 en 32 jaar moest zijn.
Opleiding en ervaring
Procornea was niet op zoek naar iemand met veel ervaring. Wel was belangrijk dat de kandidaat in bezit is van een MBO niveau 4 diploma in de richting van mechatronica, elektronica of energietechniek.
Over de marketing
Op basis van de doelgroep hebben we in dit geval een campagne uitgezet op Google en Facebook. Via Google Adwords kunnen we zeer lokaal precies onder de juiste doelgroep adverteren. Met de campagne wisten we binnen twee weken 6200 actief werkzoekende te bereiken.
Via Facebook Ads is het ook mogelijk om heel gericht te adverteren onder de juiste doelgroep. Facebook gaf aan dat we een mogelijk bereik hadden van 5.300 personen. Met het juiste budget konden we deze hele doelgroep binnen een maand 2 keer bereiken. Met de juiste advertentie teksten probeerden we latent werkzoekende aan te sporen om te klikken op de advertentie en ze enthousiast te maken voor de functie.
Over de resultaten
Na 2 weken campagne in Google Adwords hadden we 6.201 personen bereikt met onze advertenties. 79 personen klikten uiteindelijk op de link.
Na 4 weken campagne in Facebook hadden we 5.325 personen bereikt. 228 personen klikte op de link naar de vacature.
In totaal bereikte we dus 11.526 personen en klikten er 307 personen door naar de vacature. Uiteindelijk solliciteerden er 5 mensen met juiste profiel en werd na 6 weken een junior process engineer aangenomen bij Procornea.
Procornea
Starterspakket