Hoe JWM Metaal ruim € 5.000,- bespaarde met de inzet van Recruitment Marketing.

“In totaal bereikte we dus 23.800 personen en klikten er 269 personen door naar de vacature. Uiteindelijk solliciteerden er 3 mensen met het juiste profiel en werd de technisch tekenaar aangenomen.”

Over de vacature

Als technisch tekenaar bij JWM Metaal ben je een belangrijke spil tussen de opdrachtgever, orderintake en de werkplaats. Omdat JWM Metaal voor veel verschillende opdrachtgevers werkt met veel verschillende projecten, zochten zij een technisch tekenaar die flexibel en zelfstandig kan werken en goed kan schakelen tussen projecten.

Over de doelgroep

Samen met JWM Metaal hebben wij bepaald wat de juiste doelgroep voor de campagne was.

Locatie
JWM Metaal is gevestigd in Oisterwijk en had de wens om iemand te vinden die maximaal 30 km van de vestigingsplaats woonachtig is.

Leeftijd
Omdat zowel starters als ervaren personen mochten solliciteren werd leeftijd ingesteld op vanaf 21 jaar.

Opleiding en ervaring
JWM Metaal was op zoek naar een startende HBO-er of een ervaren MBO-er. De kandidaat moest enige ervaring hebben met technische tekenprogramma´s en een afgeronde technische opleiding hebben.

Over de recruitment marketing

Op basis van de doelgroep hebben we een campagne uitgezet op Google en Facebook. Via Google Adwords konden we 30 km rondom de vestigingsplaats precies onder de juiste doelgroep adverteren. Via deze campagne wisten we binnen drie weken 19.000 personen te bereiken.  

Via Facebook Ads is het ook mogelijk om heel gericht te adverteren onder de juiste doelgroep. Facebook gaf aan dat we een mogelijk bereik hadden van 2.300 personen. Met het juiste budget konden we deze hele doelgroep binnen een maand ruim 3 keer bereiken. Met de juiste advertentie teksten probeerde we latent werkzoekende aan te sporen om te klikken op de advertentie en ze enthousiast te maken voor de functie.

Baanbij.nl

Omdat de website van JWM Metaal niet gericht is op het werven van personeel hebben wij de campagne ingesteld op baanbij.nl. Dit is een geoptimaliseerde webpagina in style van JWM Metaal die puur gericht is op het werven van personeel. klik hier voor het voorbeeld.

Over de resultaten

Na 3 weken campagne in Google Adwords hadden we 19.000 personen bereikt met onze advertenties. 110 personen klikten uiteindelijk op de link.

Na 4 weken campagne in Facebook hadden we 4800 personen bereikt. 159 personen klikte op de link naar de advertentie.

In totaal bereikte we dus 23.800 personen en klikten er 269 personen door naar de vacature. Uiteindelijk solliciteerden er 3 mensen met het juiste profiel en werd de technisch tekenaar aangenomen.

Door de inzet van recruitment marketing lukte het JWM metaal om voor € 1.150,- een nieuwe technisch tekenaar te werven. Als deze functie via een werving en selectiebureau ingevuld had moeten worden was de investering minimaal € 7.000,- geweest.

JWM Metaal

Starterspakket

Over het bedrijf

JWM Metaal is een volop ontwikkelend metaalbedrijf uit Oisterwijk. Zij bieden hun klanten een groot aantal metaalbewerkingen aan onder één dak. JWM Metaal groeit gestaag en investeert voortdurend in nieuwe technologie.

Wil jij ook een recruitment marketing campagne?