
Hoe HG International voor € 1.150,- een nieuwe marketingmanager heeft aangenomen
Over het bedrijf
HG is een puur Nederlands bedrijf met eigen vestigingen in verschillende landen en waar in totaal meer dan 200 mensen dagelijks met grote inzet werken.
Het hoofdkantoor (en tevens productielocatie) is gevestigd in Almere: een jonge, dynamische en snelgroeiende gemeente in de provincie Flevoland. Hier is voor HG alle ruimte om hun ambities en doelstellingen te verwezenlijken. Zo produceren zij hier zo’n 300 verschillende HG producten die hun weg vinden naar miljoenen tevreden consumenten in meer dan 45 landen.
Over de vacature
De Marketing Services is een belangrijke afdeling binnen HG. De grafische studio binnen deze afdeling produceert zelf alle filmpjes, animaties en ander beeld- en geluidsmateriaal voor hun volautomatische schapinformatie systeem. HG was op zoek naar een ervaren Marketing Manager om de Marketing Services afdeling te gaan leiden. Omdat HG een internationaal bedrijf is, was HG specifiek op zoek naar iemand met veel ervaring.
Over de doelgroep
Samen met HG hebben we bepaald wie de juiste doelgroep was voor de campagne.
Locatie
De vestiging waaruit de vacature is uitgezet is in Almere. HG had de wens om iemand te vinden die maximaal 40km vanaf het kantoor woonachtig was.
Leeftijd
Om iemand te vinden met de juiste ervaring, maar niet te weinig kennis had van het ‘online’ gedeelte van online marketing, werd bepaald dat de leeftijd tussen de 30 en 44 jaar moest zijn.
Opleiding & ervaring
Er is geen specifieke opleiding voor ‘Marketing Manager’. Uit ervaring weten wij dat vooral de opleiding ‘Commerciële Economie’ de achtergrond is voor een Marketing Manager. Daarnaast zal vooral uit ervaring van mensen moeten blijken of ze geschikt zijn. Zo kan iemand aangegeven hebben dat ze een Marketing Manager op dit moment zijn.
Over de marketing
Op basis van de doelgroep hebben we in dit geval een campagne uitgezet op Facebook. Via Facebook Ads kunnen we gericht adverteren op de juiste doelgroep. Facebook gaf aan dat we een mogelijk bereik hadden van 3.500 personen. Met het juiste budget konden we deze hele doelgroep bereiken in één week. Met de juiste advertentietekst probeerden we Marketing Managers aan te sporen om te klikken op de advertentie en ze enthousiast te maken voor de functie. Vooral latent werkzoekenden aansporen was het doel, omdat je zo kwalificeerde sollicitanten krijgt.
Over de resultaten
Na 2 weken hadden we 3.283 personen bereikt met onze advertentie. Deze kregen ze gemiddeld 6 keer te zien om zo de kans van klikken te vergroten. 171 personen klikten uiteindelijk op de link voor een bedrag van € 173,08. Uiteindelijk solliciteerden er 13 mensen op de functie en werd na 3 weken een Marketing Manager aangenomen bij HG.
HG International
Starterspakket